بیشتر بدانیم

معرفی ابزار های سئو گوگل

در این مقاله قصد داریم به معرفی ابزار های گوگل بپردازیم. اگر می خواهید با ابزار های گوگل آشنا شوید، با ما همراه باشید. گوگل به یکی از اصلی ‌ترین جستجو ها تبدیل شده است، به طوری که بسیاری از افراد هنگام صحبت از عبارت «Google» به جای «جستجو» استفاده می‌کنند. صرف نظر از درست یا نادرستی این عبارت، باید گفت که محبوبیت گوگل بی دلیل نبوده است. این موتور جستجو روز به روز پیشرفته تر می شود و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. بسیاری از این ویژگی ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد و مزایای بی شماری به آن ها می دهد.

بصورت کلی می توان ابزار های گوگل را به دو دسته ابزار های کیفیت سایت که با عنوان سئو سایت شناخته می شوند و نیز ابزار هایی برای استفاده روزانه و شخصی تقسیم کرد. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیق تری و با جزئیات بیشتری از گوگل در اختیار شما قرار دهیم که در نهایت منجر به راحتی شما در توسعه وب سایت خود یا اجرای برنامه های روزانه خواهید داشت.

بهترین ابزار های سئو گوگل کدامند؟

سئو را می توان دغدغه اصلی صاحبان وب سایت دانست. در این راستا، گوگل یکی از دقیق ترین موتور های جستجو است. در عین حال ابزار ها و ابزار هایی را در اختیار کاربران و سئوکاران قرار داده است که گام برداشتن در مسیر سئو را آسان می کند. در این ابزار گوگل، رابط کاربری تعریف شده است. به این ترتیب استفاده و استخراج اطلاعات مورد نیاز از آن برای همگان با دانستن چند نکته و برخی نکات امکان پذیر خواهد بود. یکی دیگر از مزایای ابزار های گوگل این است که برای استفاده از آن ها نیازی به پرداخت هزینه یا اشتراک ندارید. فقط سایت خود را در آنها ثبت می کنید.

کنسول جستجوی گوگل (google console)

سرچ کنسول معروف خودمون این ابزار با نام Google Webmaster Tools نیز شناخته می شود. اما در واقع Google Webmaster Tools یک نسخه قدیمی از کنسول جستجوی گوگل است. پس از ثبت سایت در کنسول جستجوی گوگل، یک داشبورد حرفه ای برای مشاهده وضعیت وب سایت خود خواهید داشت. گوگل کنسول ابزار آمار و اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید برای سئو از آن ها استفاده کنید. به عنوان مثال، اغلب می توانید ببینید که سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده شده است و کدام صفحات در جذب کاربران موفق تر بوده اند؛ بهترین ابزار رایگان برای تجزیه و تحلیل عملکرد سایت است.

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

 گوگل آنالیتیکس ابزاری برای تجزیه و تحلیل یک وب سایت و ترافیک آن است. می توانید بررسی کنید که هر صفحه چند بازدید داشته و کدام بخش بیشترین بازدید را داشته است. همچنین می توانید کاربران جدید و قدیمی را بررسی کنید. یکی دیگر از ویژگی های گوگل آنالیتیکس تجزیه و تحلیل رفتار کاربران است. استفاده صحیح از این اطلاعات به پیشبرد فعالیت ها و سیاست های وب سایت به گونه ای کمک می کند که منجر به جذب مخاطب بیشتر شود. گوگل آنالیتیکس به شما کمک می کند تا کاربرانی که وارد وب سایت می شوند را بررسی کنید. انجام این کار باعث می شود تا شما متوجه شوید که کدام بخش از فعالیت های شما نتایج بهتری را داشته است. همچنین خواهید دید که در چه زمینه هایی عملکرد ضعیفی داشته اید.

مقاله پیشنهادی : سئو داخلی چیست؟

ابزار تگ گوگل (تگ منیجر)

 استفاده از تگ های مختلف در سایت از دیرباز مرسوم بوده است. این نیز باعث ایجاد مشکلاتی می شود. برای مثال ایجاد تغییرات در سایت و استفاده از این تگ ها یک ایده حرفه ای بود که برنامه نویسان قادر به انجام آن بودند. اما با ابزار مدیریت برچسب که توسط گوگل معرفی شده است، این کار بسیار آسان گردیده است. گوگل تگ منیجر به شما کمک می کند، تا اطلاعات مورد نیاز را از سایت استخراج کنید و برای آینده و بهینه سازی وب سایت برنامه ریزی کنید.

بینش گوگل (گوگل اینسایت)

 یکی دیگر از برنامه هایی که می تواند در بهینه سازی سایت و سئو به شما کمک کند گوگل اینسایت است.  Google insigh  می تواند بیشترین جستجو های انجام شده را در مکان ها و زمان های مختلف به شما نشان دهد. این می تواند به هدفمندتر شدن تولید محتوا کمک کند.

ابزار ترند های گوگل (Google Trends)

 تعیین محبوبیت یک کلمه کلیدی همیشه یکی از دغدغه های سئو کاران بوده است. با استفاده از Google Trends می توانید کلمات کلیدی مشابه را پیدا کنید و حتی میزان محبوبیت کلمه کلیدی را بر اساس زمان و مکان خاص اندازه گیری کنید. استفاده از Google Trends  یک گام اساسی در سئو و بهینه سازی وب سایت است  Google Trends محبوبیت یک کلمه کلیدی را از دید کاربران به شما نشان می دهد و همچنین کلمات کلیدی مشابه را پیشنهاد می کند.

برنامه ریز کلمات کلیدی (گوگل کی ورد)

 می توان آن را یکی از مفیدترین ابزارها در تحقیق کلمات کلیدی برای دستیابی به موقعیت خوب در سئو دانست. شما باید محتوای مناسب تولید کنید. سنگ بنای محتوای خوب، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. از آنجایی که Google Planner زیرمجموعه Google AdWords  است، برای استفاده از Google Keyword Plannerunt یا همان برنامه ریز کلمات کلیدی باید یک حساب Google AdWords  داشته باشید.

8Google AdSense

 این ابزار کمی متفاوت است به گونه ای که به شما در بهبود سایت کمک نمی کند. اما با ثبت نام سایت و وارد کردن کد تبلیغاتی آن می توانید کسب درآمد کنید. میزان درآمد شما در Google Adsense به عوامل مختلفی از جمله ترافیک وب سایت بستگی دارد.

مقاله پیشنهادی : تفاوت سئو با تبلیغات گوگل

دیگر ابزارهای گوگل برای استفاده روزانه و شخصی

گوگل درایو (Google Drive)

این ابزار بسیار مفید است و با استفاده از آن می توانید فایل های مورد نظر خود را در فضای ابری آپلود کرده یا آن ها را به اشتراک بگذارید. استفاده از گوگل درایو در پروژه های دورکاری بسیار رایج است.

گوگل داکس (Google Docs)

اگر می خواهید یک متن طولانی را برای اشتباهات املایی بررسی کنید، Google Docs  بهترین انتخاب است. فقط متن مورد نظر خود را در این ابزار کپی یا آپلود کنید Google Docs با کشیدن یک خط زیر متن در کوتاه ترین زمان ممکن، آثار غلط املایی را شناسایی می کند.google Docs  به همه زبان ها فعال دنبا وجود دارد. این ابزار همچنین می تواند به عنوان جایگزینی برای Word آنلاین استفاده شود.

گوگل ترنسلیت (Google Translate)

گوگل ترنسلیت ابزار دیگری است که احتمالا قبلاً بار ها تجربه استفاده از آن را داشته اید. این ابزار به سادگی متون مختلف را برای شما ترجمه می کند. مهم نیست که متن به چه زبانی نوشته شده است و قصد دارید آن را به چه زبانی ترجمه کنید. Google Translate اینجاست تا هر زبانی را به زبانی دگیر برایتان ترجمه کند.

گوگل بوک (Google Books)

این سرویسی است که می توانید در گوگل جستجو کنید تا به هزاران نسخه از کتاب دسترسی پیدا کنید. اگر کتاب می خوانید، احتمالاً پس از بازدید از Google Books به یکی از طرفداران تبلت تبدیل خواهید شد. شما می توانید از آن برای دسترسی به دنیایی از کتاب ها و خواندن نسخه الکترونیکی آن ها استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی : سئو تکنیکال چیست؟

گوگل پک (Google Pack)

گوگل علاوه بر ابزارهای معرفی شده در این قسمت، اپلیکیشن های زیادی را طراحی و روانه بازار کرده است. با استفاده از Google Pack  می توانید به مجموعه ای از این ابزارها دسترسی داشته باشید.

Google Scholar

Google Scholar منبعی غنی از مقالات و انتشارات علمی است. با استفاده از این سرویس به راحتی قادر به مطالعه و بررسی مقالات تخصصی در زمینه فعالیت خود خواهید بود. البته برای استفاده از این ابزار و استفاده کامل و صحیح از آن باید به زبان انگلیسی مسلط باشید زیرا اکثر مقالات گوگل اسکالر به زبان انگلیسی هستند.

Google slide

این ابزار را می توان جایگزین پاورپوینت آنلاین دانست. یکی از ویژگی های Google Slide این است که می توانید از آن برای کار تیمی روی یک پروژه استفاده کنید. افرادی که می خواهید نیز می توانند به فایل ها دسترسی داشته باشند. Google Sheet نیز یک جایگزین آنلاین برای Excel است. و ابزار Google Form برای ایجاد فرم ها و نظرسنجی از کاربران استفاده می شود.گوگل شیت، گوگل فرم، گوگل اسلاید و گوگل داکس که قبلا معرفی کردیم با نام Google Suite شناخته می شوند،

طراحی و توسعه وب سایت | ویلاآرت

در نهایت

 امیدواریم مقاله معرفی ابزارهای گوگل برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از مطالب ذکر شده در آن برای بهبود کیفیت وب سایت خود و همچنین برنامه های روزانه خود استفاده کرده و با بهینه سازی زمان خود بیشترین کارایی و برداشت را داشته باشید.


نظرات